Szara karta -jak zrobic w ps?
Dariusz Zygmunt
2003-09-14 19:14:35 UTC
1) Otworz Photoshopa
2) ...
3) Otworz palete i wpisz wartosci LAB=50:0:0
4) ...
A jeśli ktoś nie ma PS i możliwości operowania modelem LAB ?

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt
Jarek Jaworski
2003-09-15 09:19:52 UTC
Powiedzcie jak zrobic i wydrukowac szara karte ogolnie dostepnymi
metodami,
np w ps lub w wordzie?
Metoda podana w faq jest dla mnie zbyt niezrozumiala. moze ktos objasni
please ?
z gory dziekuje
Vito
Uzywam tej karty ciagle juz czwarty rok, robiac duzo zdjec i nie wyobrazam
sobie jakiejs drukowanej i naklejanej kombinacji.
Nie warto kombinowac tylko kupic oryginal z kims na spolke - starczy na 4
osoby :)

Pozdrawiam,

Jarek
Giecze
2003-09-16 16:57:28 UTC
Witam,

Nie często się udzielam, ale może wystarczyło by kupić kąsek
samoprzylepnej folii reklamowej, sporo odcieni, mat lub błysk. Można to
to nakleić na jakiś karton lub PCV 1mm, albo i nie;)
Zaciekawionych odsyłam na przeszpiegi na www.expomarket.pl
Zainteresowanym z Katowic czy Tychów mogę podpowiedzieć gdzie kupić.
Jak palnąłem głupotę to przepraszam ;-|

Pozdrawiam

Grzegorz
please ?
Giecze
2003-09-16 19:45:01 UTC
Witam,

Nie często się udzielam, ale może wystarczyłoby kupić kąsek
samoprzylepnej folii reklamowej, sporo odcieni, mat lub błysk. Można to
to nakleić na jakiś karton lub PCV 1mm, albo i nie;)
Zaciekawionych odsyłam na rekonesans na www.expomarket.pl
Zainteresowanym z Katowic czy Tychów mogę podpowiedzieć gdzie kupić.

P.S. Jak palnąłem głupotę to przepraszam ;-)

Pozdrawiam

Grzegorz
please ?
PeKlesyk
2003-09-17 18:21:42 UTC
wybierz karton o odpowiedniej tonacji szaro¶ci
wybierz dowolny karton - nawet nie musi byæ szary - szara kart± Kodaka i tak
nie bêdzie

PMK
biesior
2003-09-17 20:37:11 UTC
Post by PeKlesyk
wybierz dowolny karton - nawet nie musi byæ szary - szara kart± Kodaka i tak
nie bêdzie
wiêcej szczegó³ów ? Czym siê ró¿ni szara karta kodaka od np. szarego kartonu
??? chcia³nym wiedzieæ, zanim pójde do plastycznego ?
wiencek
2003-09-17 20:50:03 UTC
Czym się różni szara karta kodaka od np. szarego kartonu
No zakładając że karton nie ma połysku i odbija tyle samo światła co
karta kodaka...
hmmm...... hmm...

Ceną!?
--
wiencek
"Nie możesz mieć wszystkiego. Gdzie to położysz?"
PeKlesyk
2003-09-17 21:03:33 UTC
No zak³adaj±c ¿e karton nie ma po³ysku i odbija tyle samo ¶wiat³a co
karta kodaka...
to jest b³êdne za³o¿enie - w efekcie dostaniesz nieprawdziwy wynik

PMK
Bradley
2003-09-19 10:59:27 UTC
wybierz karton o odpowiedniej tonacji szarości
wybierz dowolny karton - nawet nie musi być szary - szara kartą
Kodaka i tak nie będzie
Pewnie tak... a jakby wybrac sie do plastycznego z szara karta i
swiatlomierzem (tudziez aparatem) i sprawdzic, ktory karton ma najbardziej
zblizone pomiary do szarej karty i taki wybrac...
--
Daniel "Bradley" Wymoczył
-=> Fotografia: www.foto.bradley.prv.pl
"Chwila poznania swego beztalencia jest błyskiem geniuszu."
PeKlesyk
2003-09-19 13:32:33 UTC
Post by Bradley
Pewnie tak... a jakby wybrac sie do plastycznego z szara karta i
swiatlomierzem (tudziez aparatem) i sprawdzic, ktory karton ma najbardziej
zblizone pomiary do szarej karty i taki wybrac...
Tja.. pewnie...

najpierw wydajesz kasê na aparat (zajebisty), potem du¿o mniejsz± na
obiektyw (kitowy) a póŒniej chcia³by¶ dostaæ ol¶niewaj±ce efekty na filmie
rossman odbitym w fotojokerze albo w geancie

oczywi¶cie naturaln± kolej± rzeczy bêdzie dobieranie szarej karty w sklepie
plastycznym - wszak wobec powy¿szego pomiar ¶wiat³a nie jest niczym
krytycznym

PMK
lux
2003-09-19 16:39:14 UTC
to ja mam pro¶bê do posiadaczy szarej karty.
Mo¿na zrobiæ taki te¶cik na ogólnodostêpnym matriale i podaæ jaka jest
odchy³ka od wzorca. Proponujê aby kto¶ z posiadaczy kart zakupi³ na poczcie
zwyk³± szar± (taka lekko ¿ó³to-be¿owa)kopertê za 30gr. i zamierzy³ ró¿nice
miêdzy ni± z kart±. W ten sposób grupowicze bêd± mieæ jako taki odpowiednik
szarej karty. Wystarczy wtedy pamiêtaæ o korekcji (o ile wyst±pi ;)

--
```````````````
LUX
"Fotografia-hobby milionerów"
qwerty
2003-09-19 18:55:33 UTC
Jesli drukarka jest dobrze ustawiona to w pogodny dzien otrzymasz
mierzac karte w poludnie 1/500 f/8.
rozumiem, ze to dla czulosci iso100?
Jesli wszystko pojdzie dobrze mozesz sobie wydrukowac karte 13% bowiem
swiatlomierze sa wyskalowane na ta wartosc. Uzyj L=45.
jak to? wszedzie pisza, ze swiatlomierze sa skalowane na 18-20% szarosci. to
jak w koncu jest? a moze kazdy swiatlomietz ma inaczej, w takim razie
dlaczego nie jest to wymieniane w specyfikacji aparatu?
Jacek Zagaja
2003-09-19 20:18:44 UTC
Po co chcecie sie bawic w szare kartki i jakies pomiary skoro zwykla
kserograficzna ma 83,13%? Mozecie pojsc do dowolnego czyt. dobrego
labu i poprosic o zmierzenie gestosci optycznej.

5 lat temu Peter K. Burian z NG pisal ze sie kalibruje swiatlomierze
do 13% i to mozna uznac za jakis historyczna zmiane. Ma to
uzasadnienie bowiem najwiecej na swiecie jest czego w kolo - zieleni.
Jesli wezmiecie sobie widmo roslinek, trawy i czulosc swiatlomierza to
wyjdzie wam owe 13% albo inaczej ze sredniej geometrycznej ekstremow
jak mawial Adams.

Jacek,
Ameba
2003-09-19 21:36:20 UTC
> [...]
| miêdzy ni± z kart±. W ten sposób grupowicze bêd± mieæ jako taki odpowiednik
| szarej karty. Wystarczy wtedy pamiêtaæ o korekcji (o ile wyst±pi ;)

Niestesty kolory kopert i szarego papieru bywaja rozne.
Szara katra rozni sie tym od falsyfikatu zrobionego z szarej tektury podobnej jasnosci, ze podobno jest
nie zmienia wlasciwosci z czasem.
Mysle ze mozna popelnic wiekszy blad pomiaru nieumiejetnie mierzac na szara karte
(trzeba zachowac odpowiedni kat pomiedzy katem padania swiatla
a ulozenim szarej karty w stosunku do polozenia swiatlomierza), niz gdy z glowa poslugujemy sie jej "falsyfikatem".
Czasem lepsze efekty mozna uzyskac mierzac swiatlo padajace (swiatlomierz z kopulka).
Nie nalezy jednak przesadzac. Czesto robiac zdjecia nie ma czasu wyjac karty czy zewnetrznego swiatlomierza.
Po prostu do kazdego typu fotografi a nawet motywu trzeba dobrac wlasciwy sposob pmiaru swiatla.
©
lux
2003-09-19 21:59:32 UTC
Post by Ameba
Niestesty kolory kopert i szarego papieru bywaja rozne.
````````````````````
ale chyba poczta sprzedaje wszêdzie jednakowe
Post by Ameba
nie zmienia wlasciwosci z czasem.
``````````````````
wtedy kupuje siê now± :)

--
```````````````
Ameba
2003-09-19 22:20:19 UTC
A skad bedziesz wiedzial ze sie zmienila?
Procesow wono zmiennych nie zauwazysz.
Jak ci potrzeba orientacji to jesli masz sredniojasny odcien skory to mozesz zmierzyc na dlon
i to co wyjdzie + otworzyc przeslone o 1 dzialke.
©
Henryk Sulecki
2003-09-20 09:17:29 UTC
Post by Bradley
Post by PeKlesyk
[...]
Daniel "Bradley" Wymoczy³
Skoro mamy wprowadzaæ poprawki do ró¿nych kart, to nie lepiej robiæ pomiary
na bia³± kartê /karton/?. Ka¿dy mo¿e sobie zrobiæ taki test samodzielnie.

pozdr. Henryk Sulecki
Giecze
2003-09-20 11:27:55 UTC
Ameba napisał:

..
Post by Ameba
[...]

A może nadałaby się matowa folia samoprzylepna (reklamowa). Niewiem
dokładnie jak mierzyć te 18%. Na szybko wpisałem w Photoshopie 82%Lab,
zamieniłem na Greyscale (~30%K), porównałem wzornik CMYK ze wzornikami
folii ORACAL, i kolor 724 serii 851 pasuje dośc dobrze (sprawdzane na
błysku, ale mat też chyba jest). Może coś z tego być, bo ja się nie
znam?

Hint: www.expomarket.pl

Pozdrawiam

Grzegorz
Jacek Zagaja
2003-09-20 14:53:09 UTC
moze ktos wyjasni w koncu na jaki stopien szarosci sa skalowane
swiatlomierze?
Oficjalnie na 13% czyli -0,5EV ponizej szarej karty.

JZ.
PeKlesyk
2003-09-20 18:26:02 UTC
Post by Henryk Sulecki
Skoro mamy wprowadzaæ poprawki do ró¿nych kart, to nie lepiej robiæ pomiary
na bia³± kartê /karton/?. Ka¿dy mo¿e sobie zrobiæ taki test samodzielnie.
Rzecz w tym, ¿e bia³a kartka zaczyna w pewnym momencie l¶niæ...

Szara karta nieprzypadkowo jest ¶rednioszara....

PMK

Następna strona >
Strona 1 z 2